Ritam dana
Ritam dana
RITAM DANA U VRTIĆU
U jutro nakon dolaska u vrtić djetetu se nude jutarnji čaj i keksi, te raznovrsna poticajna sredstva u centrima aktivnosti unutar odgojne skupine gdje mu je omogućeno druženje, igra i komunikacija s drugom djecom.
- DORUČAK je u 8.30 , djecu se potiče na samoposluživanje (točenje napitka, mazanje namaza na kruh…)
- JUTARNJA TJELOVJEŽBA u kojoj djeca kroz razne vježbe zadovoljavaju potrebu za kretanjem, izmjenjuju statične s dinamičnom aktivnosti a kroz to se navikavaju na zdrav način života
- ZAJEDNIČKE AKTIVNOSTI odgojitelji osmišljavaju kako bi pobudili interes, radoznalost i želju za sudjelovanjem u planiranim aktivnostima. U te se aktivnosti uključuje većina djece. Kroz igru i aktivnost potiče se razvoj djeteta, a kroz sve aktivnosti potiče se samostalnost djeteta općenito
- BORAVAK NA ZRAKU - S odgojiteljima se zajednički dogovaraju igre i mjesto boravka na zraku (na igralištu, u šetnji..). Za vrijeme boravka na igralištu dijete samo odabire u koje se aktivnosti želi uključiti.
- RUČAK je u 12:30 sati. Djecu se potiče na samostalno serviranje, samoposluživanje i kulturno ponašanje za vrijeme jela, nastoji se razvijati interes za raznovrsnu hranu.
- POSLIJEPODNEVNI ODMOR - Djeca koja imaju potrebu za snom nakon ručka se pripremaju za odmor (slušaju priču, instrumentalnu glazbu ili uspavanke).
- UŽINA od 14:00 sati na dalje –prema potrebama djece pojedine skupine
- POSLIJEPODNEVNE AKTIVNOSTI - Ostvaruju se u sobi, zajedničkim prostorima ili na igralištu s mogućnošću odabira poticajnih sredstava i aktivnosti
RITAM DANA U JASLICAMA
Odgojitelji preuzimaju dijete od roditelja i zajednički sudjeluju u odabiru sredstava i igračaka, ako je potrebno ponekad odgojitelj kratko uzme dijete u krilo i pomazi ako za to postoji potreba.
- DORUČAK je u 8:30 sati i dijete samo ili na poticaj odgajatelja doručkuje. U jaslicama odgojitelj pomaže djetetu u osamostaljivanju za vrijeme doručka a ubrzo sami počinju spremati tanjurić i šalicu nakon doručka.
Mijenjanje pelena – odgajatelj prilikom prematanja uspostavlja komunikaciju s djetetom verbalizirajući radnje koje radi.
- JUTARNJA TJELOVJEŽBA - male pokretne aktivnosti s pjevanjem raduju djecu i ona se vrlo rado uključuju u vježbanje.
- ZAJEDNIČKE AKTIVNOSTI – uključuju zajedničke igre, manipuliranje različitim sredstvima, pjevanje, igranje raznovrsnih igara s pjevanjem, upoznavanje s različitim likovnim tehnikama i materijalima.
- BORAVAK NA ZRAKU – obično se boravi na igralištu gdje se provode pokretne igrice, trči,
- RUČAK započinje od 11:30 sati ovisno o dobi djece. Odgajatelj pomaže djeci ali im i omogućuje da sve što mogu učine sami. I u ovom segmentu dana nastoji se poticati samostalnost djeteta.
- POSLIJEPODNEVNI ODMOR – nakon ručka dijete se priprema za poslijepodnevni odmor koji započinje uz pjevanje uspavanke, slušanje instrumentalne umirujuće glazbe.
- UŽINA od 14:00 sati na dalje –prema potrebama djece pojedine skupine
- POSLIJEPODNEVNE AKTIVNOSTI koje se ostvaruju prema odabiru sredstava i interesu djeteta do dolaska roditelja.